GDPR

Datele sunt informații sensible. Pune preț pe ele.

GDPR – Regulamentul General privind Protecția Datelor cu Caracater Personal

data-protection-gdpr

Servicii GDPR

Ce este mai exact GDPR-ul?

“GDPR-ul” este abrevierea pentru “General Data Protection Regulation”, o reglementare adoptata de Parlamentul European în aprilie 2016. Spre deosebire de directivele cu care ne-am obișnuit în trecut, Regulamentele Europene nu au nevoie de legi naționale care să transpună prevederile în legislația fiecărui stat UE și intră în vigoare direct, fără nicio formalitate, în toate statele Uniunii Europene.

Se aplica GDPR-ul companiei mele?

De regulă, răspunsul este “DA”. În majoritatea cazurilor, companiile procesează, într-o formă sau alta, date cu caracter personal, fie că realizează această procesare în interes propriu, fie că o realizează în interesul altor companii. Conceptul de date personale este atât de larg, încât este aproape imposibil ca o entitate să nu prelucreze astfel de date. Fie că vorbim despre prelucrarea datelor angajaților, a datelor clienților în scopuri de marketing, sau a datelor sensibile ale unor clienți (date de sănătate, cazier fiscal sau judiciar etc.), toate aceste situații transformă compania într-un subiect al GDPR.

Dacă nu implementez, ce pot sa pățesc?

Nerespectarea GDPR poate atrage mai multe tipuri de sancțiuni, inclusiv amenzi de până la 20 de milioane de euro sau 4% din cifra de afaceri globală, oricare dintre acestea este mai mare. În plus, dacă au suferit un prejudiciu, persoanele vizate pot obține despăgubiri care să acopere valoarea acestor prejudicii, iar drepturile lor pot fi reprezentate inclusiv de organisme colective.

Pentru a evita amenzile uriașe prevăzute de GDPR, societățile trebuie să implementeze proceduri privind prelucrarea datelor cu caracter personal, păstrarea și securizarea acestora.

Noi realizăm auditul datelor pentru a stabili ce tip de date personale prelucrează societatea dumneavoastră și întocmim documentele necesare pentru alinierea la normele GDPR.

Vă punem la dispoziție un pachet de proceduri, adaptat în funcție de specificul activității societății, ce cuprinde: Politicile de prelucrare, păstrare, securizare și acces la date, Proceduri de urmat în cazul unor incidente de securitate, Registre prevăzute de GDPR, Notificări către angajați sau clienți precum și multe alte documente necesare pentru a face dovada implementării noilor norme.